Als ik met een Ned mobiel nummer vanuit Engeland bel naar Nederland, staat er dan nog steeds +31 voor of het UK net nummer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.9K
ronron1212
6 jaar geleden
Je eigen nummer.

Antwoorden (1)

Je belt gewoon met het Nederlandse nummer. En bent daar ook op bereikbaar.
Je krijgt niet plots een ander nummer dus daar blijft gewoon +31 voor staan.

De consequentie is wel:

Bel je in Engeland met een Nederlands nummer naar een ander Nederlands nummer waarvan het mobieltje toevallig ook in Engeland is dan betalen jullie dus beiden het internationale tarief !

1x voor de lijn van Engeland naar Nederland en 1x voor de lijn van Nederland naar Engeland.

Toegevoegd na 10 minuten:
Nog een extra tip:
Veel mensen bellen in het buitenland vanuit hun contactenlijst. In die lijst zijn vaak lang niet alle nummers van de landcode voorzien.

Er staat b.v. 06-12345678 i.p.v. +31612345678

Bij het ontbreken van de landcode neemt het toestel (of feitelijk: het netwerk) aan dat het nummer bedoeld wordt van het land waarin het mobieltje zich bevind.

Bevind je mobieltje zich in Engeland en je draait 06-10826190 dan krijg je dus de Engelse versie van dat nummer aan de lijn.

Zorg dus altijd dat je je contacten het volledige internationale nummer (voor Nederlandse nummers dus: '+31' ) opslaat in je contactenlijst !