Is er een manier om te zorgen dat alleen famillie mij kan bellen?

Want ik wordt gestalkt door een vrouw uit london die dan liedjes zingt ofzo.
Bedankt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wordt gestalkt door een vrouw uit london die heel zacht liedjes zingt, dus vandaar. ik bel toch alleen met mijn famillie want ik heb geen zakelijk nummer of iets soortgelijks. Het gaat hier om een Samsung Galaxy A3 2016. bedankt!

Toegevoegd na 1 dag:
UPDATE: het blijkt een netwerk van fraudeurs te betreffen die vanuit londen opereren, als je opneemt wordt er iets gezegd ( i am from microsoft, i found a hair extension in my hamhurger et cetera), blokkeren helpt dus niet. Alleen dat van die gast die antwoord gaf van alleen contacten kunnen bellen zou helpen.

En ze bellen met tientallen nummers, alleen vliegtuigmodes en dan wifi aan helpt, alleen dan kan ook familie mij niet bellen en dat is vervelend. Wat te doen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11K
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je aan het nummer ziet dat het uit Londen komt, niet meer aannemen.
capthavoc
6 jaar geleden
belt ze je alleen direct of ook via andere sociale media messenger ed ? ik zou bijna zeggen als ze je alleen belt gewoon laten bellen kost haar klauwen vol geld uiteindelijk
MarBet
6 jaar geleden
Kun je niet beter het nummer blokkeren? Via instellingen, oproep instellingen, oproep weigeren, lijst met automatisch weigeren beheren, kan ik dit op mijn telefoon instellen. Hoef je niet meteen alles te blokkeren.

Antwoorden (1)

Op verschillende smartphones kun je instellen dat je alleen gebeld kunt worden door nummers uit je contactenlijst. Een beetje drastische maatregel, misschien, maar het helpt wel. Het houdt ook telefoontjes tegen van instellingen waarmee je ooit zaken hebt gedaan en die het nodig vinden je ongevraagd telefonisch te benaderen. (Daar helpt het bel-mij-niet-register niet tegen. Wel kun je dan naderhand gebruik maken van het "recht op verzet" maar dan hebben de telemarketeers je al telefonisch lopen te bespammen.)

Toegevoegd na 4 uur:
Ik kan alleen toelichten hoe het werkt op 'mijn' telefoon (een Samsung Galaxy S6). Voor andere merken en types kun je wellicht informatie vinden op internet.

Druk op het symbool 'Telefoon' -> druk op het symbool van de 'drie puntjes' rechtsboven op het scherm -> kies Instellingen -> kies Nummers blokkeren -> zet de 'schuifknop' bij "Onbekende bellers blokkeren' naar rechts. Als de techniek je niet in de steek laat, ontvang je vanaf dat moment alleen telefoontjes van mensen in je contactlijst.

Nadeel van deze methode is natuurlijk wel, dat ook oproepen die je wel had willen ontvangen niet meer ontvangt als de nummers van deze mensen/organisaties niet in je contactlijst staan. Kortom, als je deze methode wil toepassen, moet je zorgen dat je contactlijst volledig is.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe dan
Ivana
6 jaar geleden
Nummerherkenning. Bij het foute nummer niet opnemen.
Computoon
6 jaar geleden
TristanZuidNL:
Zie de toelichting op mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Duizendmaal dank, heb het gedaan en laat morgen weten of het is gelukt, dan kan ik het testen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Werkte niet helaas, heb een app geinstalleerd en uiteraard getest, werkte bij huistelefoon, of de stalkers me nog kunnen bellen, i don't know. De tijd zal het leren