Kan je een glazen screen protector op een gebroken smartphonescherm plakken?

Het scherm van mijn smartphone is gebroken en aangezien het heel duur is om te repareren, dacht ik om er gewoon een glazen screenprotector over te plakken zodat het niet verder breekt en mijn scherm terug vlak is. Is dat een slim idee?
(Mijn scherm is gebroken in de linker onder hoek en ik kan mijn scherm ook nog wel goed lezen, voor de rest werkt alles nog.)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is zeker slim bedacht. Maar wat bedoel je met "niet verder breekt"? De stevigheid herstellen, of een barst stoppen zoals bij een autoruit? Daar zijn goedkopere oplossingen voor. Tenzij je die screenprotector al aangeschaft had, dan zou ik het erop wagen. Of liever: laten wagen. Een zachte screenprotector erop plakken laat ik de verkoper al doen. Die doen het 20 x zo snel, meestal in 1 x goed en kennen de trucjes om bij fout plakken het ding er onbeschadigd af te halen voor een 2e poging (ik nu ook: plakband). Bij CoolBlue in de winkel kopen, als het druk is, werkt altijd. Met die glazen protector hebben ze vast ook wel ervaring. Maar niet iederee heeft zo'n winkel in de buurt. En je moet kunnen glimlachen. Als eerste zou ik op YouTube kijken, daar zijn video's van alles wat een mens kan (behalve sex en moorden) Vooral het openen van dozen en de inhoud eruit halen. En voor elke nieuwe aanschaf een nieuwe unboxing video. Want bij een telefoon haal je de telefoon eruit en gooi je het piepschuim weg. Iemand die piepschuim online koopt heeft andere instructies nodig. Unboxing video;svan 20 geneste dozen hoef je maar voor 1/10 te zien.

Antwoorden (1)

Dit ligt er wel een beetje aan hoe stuk je scherm precies is. Als het Scherm erg los zit, heb je kans dat bij het verwijderen van de screenprotector, delen van het scherm meegaan. Daarnaast is het natuuijk niet zo dat je scherm opeens heel lijkt/is als je er een screenprotector op doet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plakt zo'n glazen protector eigenlijk wel? De zachte (kunststof) protectors die ik tot nu toe had, zitten er met minimale kleefkracht op. Een oude haalde ik eraf alsof het puur door vacuum en stroefheid zo muurvast leek te zitten. Wat me niet eens zou verbazen, want zolang er geen luchtbelletje aan de rand zit, krijg je dat bijna niet weg. Dekglaasjes die per ongeluk op een leeg objectglas vallen lijken ook muurvast te zitten. (bekend bij microscoopgebruikers)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O, net te snel gepost: als het is zoals in mijn reactie, kun je er natuurlijk voor kiezen om het in dit geval wel vast te lijmen. Helpt misschien tevens cosmetisch voor de breuk, er is glaslijm met een brekingsindex van glas, Perfect dezelfde zal wel niet, maar bij autoruiten lukt het soms verbazend goed. Probleem met lijmen is dat je weinig gelegenheid hebt om foutjes te herstellen (net niet op z'n plek, luchbelletje, kattenhaar (of van secret lover). Maar misschien bestaat er UV glaslijm, dan heb je dat probleem niet. Wat misschien ook niet moet, is dunne lijm in een breuk gieten die zo de telefoon in stroomt. Misschien ook wel, als je 'm vaak laat vallen. En niet van provider gaat veranderen.