Nee, dat kan niet, het is een draagbaar apparaatje om muziek af te spelen. Het lijkt wel erg op een mobiel. De klassieke iPod is ongeveer zo groot als een pakje sigaretten en even dik, de latere modellen zijn ze ongeveer zo dik als een potlood.

"Een iPod is een draagbare muziek- en mediaspeler van het Amerikaanse technologiebedrijf Apple.[1] De iPod is ontworpen om gecomprimeerde audiobestanden af te spelen en is succesvol geworden over de hele wereld door zijn eenvoudige ontwerp en bediening. Van de iPod zijn in de loop der jaren verschillende varianten uitgebracht, die 'generaties' worden genoemd. De 'klassieke' iPod is ongeveer zo groot als een pakje sigaretten en de eerste generatie was ongeveer even dik, de latere generaties zijn ongeveer zo dik als een potlood." (bron)

Toegevoegd na 2 uur:
Antwoord op je vraag "Kan je op een I pod bellen?" is nee. maar op een I pod TOUCH kan het wel als je een apparaatje koopt.

Hoe kan je bellen vanaf de iPod touch - Startpagina GoeieVraag
https://www.startpagina.nl/v/elektronica/vraag/149569/bellen-vanaf-ipod-touch
Met de iPod kan dat niet. Wel kun je een apparaatje kopen, een soort omhulsel voor je iPod, waarmee je zou kunnen bellen. Maar dat is wel prijzig.

De iPod touch is niet gemaakt om mee te bellen, maar het kan wel. Via VoiP of Wi-Fi bijvoorbeeld, maar vanaf nu hoef je daar niet meer van afhankelijk te zijn. Yosion heeft een hoes ontwikkeld die van je iPod touch een iPhone zou maken. In de hoes is een Infineon basebandchip verwerkt die er voor zou moeten zorgen dat je niet alleen telefoongesprekken kan voeren, maar ook sms-berichten kan versturen. Een GPRS-verbinding opzetten om mobiel te internetten is helaas niet mogelijk.
http://www.iculture.nl/nieuws/yosion-hoes-apple-peel-520-maakt-bellen-met-ipod-touch-mogelijk/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hè? Kan dat echt niet?!? Kijk even hier Jodokus, en dan met name bij de comptabiliteit: https://itunes.apple.com/nl/app/bria-iphone-edition-voip-softphone-sip-client/id373968636?mt=8
Ja dat kan éénvoudig met een voip client zoals die van skype, met skypetegoed kun je gewoon landlijnen bellen en met mensen over de hele wereld praten, heb je geen tegoed? dan blijven die conversaties beperkt tussen je vrienden die ook skype hebben.

Goeie VOIP clients zijn Zoiper, Bria, Media5-fone, 3CX
Zoek op 'softphone for ipod' op google.
Zit je bij xs4all of KPN en heb je telefonie? dan zit je helemaal goed, want via de voip dienst kun je over 4G of nog mooier via wifi zelfs gratis bellen binnen NL.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze is de beste:
https://itunes.apple.com/nl/app/bria-iphone-edition-voip-softphone-sip-client/id373968636?mt=8