Is het strafbaar om een noodnummer (911) te bellen in België ookal had je nooit gedacht dat 911 zou werken sinds het een amerikaanse noodnummer is?

Ik belde met mijn gsm dus naar 911, weet niet waarom eigenlijk, mischien was het niet zo een goed idee, maar had dus nooit gedacht dat ze zoude opnemen in België, ze reageerden in het nederlands dus het was geen amerikaan. Omdat ik verschoot door een stem te horen had ik snel afgelegd. Dus nu vraag ik me af of ik nu een boete zal moete betalen of zo.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (2)

Als je dit blijft doen dan kun je verwachten dat je een boete krijgt maar na 1 keer zullen ze niet eens een waarschuwing geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ok gelukkig, bedankt, ik was niet zeker dus wou ik is vragen. Nu weer ik het ook weer!
BarendV
7 jaar geleden
@Smaltalk. Waar baseer je je antwoord op? Heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@BarendV Het is natuurlijk wel een stukje redelijkheid. Iedereen kan het een keer per ongeluk doen. Zou het structureel gebeuren, dan kun je sancties verwachten.
Dat is inderdaad illegaal, het is niet voor niets een noodnummer. Je zal er de eerste keer geen boete voor krijgen maar wel de 2de keer en daarna. Heb een vriend op de 112 afdeling die ook wat van het amerikaanse noodnummer weet. Hopelijk heb ik je nu gerustgesteld :P