kost het geld als ik naar een buitenlands nummer bel?

Mijn beste vriendin woont sinds een tijdje in Duitsland en met Whatsapp bellen is echt slechte kwaliteit. Ze heeft een Duits simkaart dus ik vroeg me af of het geld kost als ik met een Nederlands nummer naar haar Duits nummer bel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Amadea
7 jaar geleden
Natuurlijk kost dat geld!
ronron1212
7 jaar geleden
Waarom zou dat geen geld kosten. bellen kost geld.

Antwoorden (3)

de kosten zijn afhankelijk van je abonnement/provider. Je kan het dus best eens opzoeken op de website. Als het niet op de website te vinden is, kan je ook altijd bellen naar de klantendienst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
@Girlpower96 waarom is dat afhankelijk van je abonnement/provider?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron: Sommige providers hebben betere roaming afspraken dan andere providers. KPN heeft veel sterke alliantie partners in europa(van oudsher) dan bijvoorbeeld vodafone, waarmee je dus betere afspraken kunt maken.
ronron1212
7 jaar geleden
Ja dat is bekent maar betalen moet je
Tot 15 juni 2017 kost dit in principe geld.
Daarna verandert er veel en is wordt het bellen binnen de EU gelijkgetrokken.

Er zijn al providers die een bepaald aantal minuten per maand *gratis* geven om in of naar het buitenland te bellen.

Ga naar de website van je provider en zoek naar de tarieven die bij jou abonnement of prepaid tarief hore,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt ook via een 0900-nummer bellen:
http://www.televergelijk.nl/goedkoop-bellen-met-0900-naar-duitsland-vast

Op de site kun je aangeven of je naar een vast nummer of naar een mobiel nummer wilt bellen, maar naar mobiel is een stuk duurder dan naar vast.
Ik heb nu voor je de Duitsland nummers opgezocht, maar je kunt naar ieder willekeurig land met een 0900-nummer bellen.

Het scheelt enorm in de kosten. Wanneer ik naar het buitenland bel, maak ik hier ook gebruik van.