Het geluid van mijn iphone 5S doet het niet bij spelletjes maar wel bij youtube. Hoe kan ik zorgen dat mijn geluid het doet bij games?

Ik heb een iphone 5S. Heb al van alles geprobeert bij instellingen maar niks werkt . Weet iemand anders hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je misschien de volume in de app zelf ooit uit gezet. Want meestal kan je in een app nog los de achtergond geluiden aanpassen! :)

Antwoorden (1)

Als het om 1 spel gaat, kijk eens bij de instellingen van je spel, mogelijk heb je de muziek en geluiden van het spel uitgezet.

Als het speelt bij alle spelletjes: staat het belgeluid van je iPhone wel aan (dat schuifje aan de zijkant)?

Youtube speelt standaard zijn filmpjes af met geluid ook als je telefoon op stil staat. Games maken alleen geluid als je je iPhone van stil afhaalt.

Eigenlijk is dat verschil ook heel logisch, als je een filmpje gaat kijken wil je ook horen wat er gebeurt of gezegd wordt. Voor een spelletje is het vaak niet echt nodig om ook de geluiden te horen. Dus vandaar dat Apple standaard het geluid van spelletjes uitzet als je iPhone op stil staat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het schuifje wel op "aan" staat probeer dan eens het volume hoger te zetten. Het geluid staat uit als er boven het schuifje een oranje streepje zichtbaar is.

De foto is dan wel een iPhone 6 maar ook jouw iPhone 5S heeft zo'n schuifje; zit boven de volume knopjes.

Toegevoegd na 13 uur:
Foto wil niet uploaden, sorry.