Kun je de Iphone SE net zo lang gebruiken als andere versies van Iphone?

Ik zit te denken een iphone SE aan te schaffen. Maar omdat het iets goedkopere versie is ben ik bang dat hij of iets minder goed is en ook dat ie niet alle toekomstige updates aan kan. Dat ie over een jaar of twee of iets, niet meer bruikbaar is door dat ie geen updates aan kan. Is daar al iets over bekend?
Ik wil graag een iphone houden maar wil geen groter scherm zoals je met de 6s hebt. Ik heb nu de 5s en wil een nieuwere versie.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het prijsverschil heeft met verschillende dingen te maken. Vergelijk de SE met de 6s en je ziet dat er wel verschillen zijn in formaat, geheugen, 3D-touch, schermformaat en schermtype (contrastratio, kijkhoek) en camera.

Bepalend voor mogelijke updates en toekomstig gebruik zijn het besturingsprogramma (beide iOS10) en de chip (beide A9). Qua netwerk hebben ze beide 4G LTE, maar de maximale snelheid van de 6s is 2 keer zo snel. Dat kan mogelijk in de toekomst fijn zijn als je heel veel met je mobiel van internet gebruikt maakt en snelheid daarbij belangrijk vindt.

Toegevoegd na 50 seconden:
Dus antwoord op de vraag "Kun je de Iphone SE net zo lang gebruiken als andere versies van Iphone?" is JA