Kan ik mijn Samsung Galaxy Tab 3 nog redden ?

Ik lééf zo ongeveer van dat ding, maar sinds een week of twee is het issue na issue na issue....ik heb al ongeveer de helft van de apps er maar afgeknald (war moet je anders...) maar het blijft huilen met de pet op.
Op dit moment is het een leuke e-reader, maar de meeste spelletjes zijn onspeelbaar, ik verlies levels, hij crasht, hij wil niet meer synchroniseren, ik heb WEL internet maar toch zeikt hij dat hij gene verbinding heeft, het is teveel om op te noemen en elke dag komt er nieuwe ellende bij.

Nu draait hij op Android 4.4.2 dus daar kan het volgens mij niet aan liggen ??

De meeste apps staan op de SD-kaart, toch staat de CPU de hele tijd tussen de 88 en de 90 te stampen met niks aan. Het is hopeloos . Ik heb hem pas twee jaar, dus nog lang geen tijd voor een nieuwe.

Kan ik veilig proberen hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen ? En wat ben/raak ik dan allemaal kwijt ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan ik veilig proberen hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen ? Ja En wat ben/raak ik dan allemaal kwijt ? Alles, wat niet online weggeschreven staat. Dus games waar je moet inloggen of die met je account werken daarvan blijft progressie bewaard. Savegames die lokaal opgeslagen worden zullen verdwijnen. Net als foto's als die niet op de SD staan. Als er games zijn die opslaan op het SD geheugen blijft er wellicht ook wat bewaard.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Terug naar de fabrieksinstellingen kan altijd nog... Heb je je tablet al eens schoongeveegd met bijvoorbeeld: Clean Master, Ram Booster...?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, dat doe ik vrijwel dagelijks.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fabrieksinstellingen terugetten heeft helaas niet geholpen Het pobleem blijft de instabiele en onbetrouwbare verbinding met Internet. En nee, het ligt niet aan mijn wifi ;-)

Antwoorden (2)

Je moet terug gaan naar fabrieksinstellingen, dan is hij weer als nieuw. Het nadeel van Android is dat als je apps en dingen verwijdert er een behoorlijk deel bewaard blijft en zodoende loopt het geheugen vol. Een cleaner met zo'n bezempje helpt niets helaas.
Als er waardevolle dingen op staan zoals foto's of filmpjes is het wel raadzaam om dat naar je pc verplaatsen voor je gaat resetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb ook een Samsung Galaxy Tab gehad, een Tab4. Vaak gereset, als u naar de fabrieksinstellingen teruggaat raakt u alle gegevens die op het interne geheugen staan kwijt. Het is raadzaam om daar een back-up van te maken via Samsung Smart Switch op de computer. Daarna voert u een hard reset uit door in recovery mode te gaan op de volgende wijze:

R E C O V E R Y M O D E S T A P P E N
Zet de Tab3 uit.
Houd de Volume+ knop, powerknop en homeknop tegelijkertijd ingedrukt totdat het Android-logo of iets dergelijks zichtbaar wordt op het scherm.
Navigeer met de volumetoetsen naar Wipe Data/Factory Reset en selecteer deze optie door de powerknop in te drukken.
Kies Yes, Delete All User Data en gebruik de powerknop om deze optie te selecteren.
Vervolgens selecteert u de optie Wipe Cache Partition op dezelfde wijze.
Daarna klikt u weer op dezelfde manier op Reboot System Now.

Ik hoop dat dit helpt!
MinionQandA
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gedaan, hielp niet.
Dat alles weg is is niet zo;n drama, wat belangrijk is staat allang elders. Maar dat ik gewoon maar GEEN goede / betrouwbare of een halve internetverbinding kan krijgen, dat is ergerlijk.