Zijn er nu nog Pokemon in Kijkduin?!

Ik wil morgen naar Kijkduin maar sommige mensen zegen dat er hele maal geen Pokemon meer zijn en ander dat Er nog wel Pokemon zijn maar alleen nog maar op het deltaplein is er iemand die het zekerweet?!!?!!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.4K
Amadea
7 jaar geleden
In elk geval zijn er geen zakmonstertjes meer te vinden in het natuurgebied. Dat heb ik in de krant gelezen, dus dat lijkt mij wel betrouwbare informatie.
Ritsuka
7 jaar geleden
Je kunt er nog heen om van de natuur te genieten, lijkt mij leuker dan ergens helemaal naartoe reizen om op je schermpje te staren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb er vandaag nog 6 weedle gevangen.

Het beste antwoord

Kijkduin heeft zich in de hoogtijdagen van Pokemon, toen al snel bleek dat het een zogenaamde "hot spot" was, op de kaart gezet als "pokemon-walhalla" om daarmee zo veel mogelijk bezoekers te trekken. Toen bleek dat dat wel erg goed werkte, maar niet voor iedereen even voordelig leek uit te pakken, hebben ze Niantic verzocht de "hotspot" / bepaalde spawns daar weg te halen. Daar heeft Niantic niet naar geluisterd, dus hebben ze een rechtzaak aangespannen, en die hebben ze enige dagen geleden gewonnen. Toen moest Niantic wel. Het wordt me uit de fora nog niet helemaal duidelijk of er nu ook al echt niks meer zit, of dat dat binnenkort /rond dit moment gaat gebeuren.

Hoe ze dat technisch hebben aangepakt weet ik niet, maar Kijkduin functioneert nu (nog) gewoon zoals elk stadcentrum (wat voor dorpsbewoners in de regel al een Walhalla IS) , met normale hoeveelheden dezelfde pokemon, en niet meer al die nesten met verschillende en speciale pokemon. Maar ook nog steeds : hoe drukker, hoe meer pokemon.

Je kunt dus nog gerust een middagje naar Kijkduin, maar niet meer om echt bijzondere dingen te vinden. Ze hebben ze uiteindelijk niet helemaal kunnen uitroeien ; vooral rattata's, pidgeys en weedles blijken hardnekkig onkruid ;-)

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kan wel bevestigen dat er gisteren nog meer dan genoeg gezien en gevangen is om een bezoekje aan kijkduin te rechtvaardigen, of Niantic moet echt precies vannacht de stekker er uit getrokken hebben.

Neem wel al je afval mee en bezorg geen overlast ; dat is de voornaamste reden dat Kijkduin 'gesloten' is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, ze hebben de pokemon weggehaald
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weet je het zeker ben je er geweest?
Wij zijn er vandaag nog geweest en op en rond het Deltaplein is nog meer dan genoeg te vinden. Lekker heen gaan dus :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze zijn weggehaald bij de duinen maar niet bij de boulevard!