kent er iemand een goede fiets navigatie app?

Ik ga verhuizen en wil in mijn nieuwe woonplaats graag alles op de fiets doen. Boodschappen bij winkel 1,boodschappen bij winkel 2, stoffen halen bij de stoffen zaak etc.. ik wil dus van a naar b naar c en terug naar a. Hierbij kan een fietscomputer/ navigatie natuurlijk helpen. Het probleem met die dingen is dat ze ontzettend duur zijn. Tegenwoordig moet dat toch anders kunnen? Ik heb behoorlijk zitten zoeken naar apps maar ik vind vooral track apps. Die meten hoe ver en hard je hebt gefiets. Dat is natuurlijk niet wat ik bedoel. Ook weet ik wel dat Google maps een fiets functie heeft maar dat kost natuurlijk heel veel mb's omdat dat voordurend via het internet gaat. Ken er hier iemand een goede app? Ik vind het niet erg als het een tientje kost.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sportarmband kopen (bij de Actie voor €3,-) voor je slimfoon en een gratis app erop zetten: http://tinyurl.com/hy5wx7t http://tinyurl.com/hfx9mee

Het beste antwoord

Dan moet je mapfactor navigator nemen, weet zelfs de fietspaden over de hei.
Volgens mij niet voor Apple maar wel voor Windows en Android en gratis natuurlijk.
http://navigatorfree.mapfactor.com/en/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat dacht je van een kaartje printen (of kopen) van je woonplaats ? Kost vrijwel niets, je kunt er eenvoudig aantekeningen op maken, en binnen mum van tijd ken je je hele woonplaats uit je hoofd en heb je hem helemaal niet meer nodig. Daarbij geldt dat je de weg veel sneller en beter leert kennen juist door een beetje doelloos rond te zwerven , misschien zelfs eens flink te verdwalen, en de omgeving in je op te nemen in plaats van op een schermpje te staren naar de volgende zijstraat....

Maar er zijn zeker verschillende apps voor op je smartphone te downloaden die het prima doen als navigatie-app, en die hooguit een paar euro kosten. In elk geval wellicht handig om achter de hand te hebben voor als je inderdaad een beetje hopeloos verdwaald ;-) Welke voor jou het best werkt is een kwestie van welke telefoon je hebt en wat je er precies mee wilt. Beetje uitproberen dus.

Er zijn ook speciale fiets-"tomtoms" te koop, maar die zijn inderdaad aan de prijs en eigenlijk meer geschikt voor mensen die voortdurend in onbekende omgevingen willen fietsen - vaak na daar eerst met de auto heen te zijn gereden ;-) . Om je eigen woonplaats te leren kennen is dat een beetje met een kanon op een mug schieten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Navigatieapps kosten niet HEEL veel MB's. Dat valt erg mee. Ze gebruiken vooral GPS (en dus batterij). Je kunt zelfs 3G uitzetten en alleen op de GPS rijden, zoals je eigenlijk ook doet met de autonavi. Een powerbankje meenemen als je echt lang weg wilt blijven is dus vaak wel een goed idee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een houdertje voor op de fiets wil ook prima ; ook in die prijsklasse, En kijkt wat makkelijker onderweg ;-)
Die sportarmbanden zijn (straks) ook niet echt geschikt voor over een winterjas ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goed antwoord! Een smartphone-houder voor op de fiets en (gratis en zonder internet) navigatie werkt goed!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor je antwoord Marleen.
Fietsen via een kaart gaat het echt niet worden. Ik heb een handicap (Syndroom van Asperger) waardoor ik informatie niet zo goed kan verwerken. Ik leer dus niet binnen een mum van tijd een woonplaats uit mijn hoofd . Ik woon al vanaf mijn geboorte in mijn huidige woonplaats maar als ik van het station naar de tandarts moet weet ik echt niet hoe ik er moet komen omdat ik normaal altijd vanaf huis naar de tandarts ga. Als ik een bepaalde route elke dag doe dan gaat het goed maar als ik de ene dag van a naar b naar c ga en de volgende dag van a naar c naar b ga gaat het mis. Ik moet echt een oplossing hebben die mij elke dag kan helpen. Een kaart kan theoretisch wel maar dat betekend dat ik echt heel lang een kaart ga gebruiken en steeds moet afstappen om uit te zoeken waar ik ben. Dat gaat niet. En app is echt de beste oplossing in mijn ogen. Dat zorgt er ook voor dat ik gewoon zonder stress kan fietsen.
Je kunt in google maps ook kaarten downloaden zodat je ze offline kunt gebruiken.
Kijk hiervoor op https://support.google.com/maps/answer/6291838?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl