wat betekent synchroniseren ?

wat betekent synchroniseren

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5K
Erna55
7 jaar geleden
Ik denk dat de betekenis uit het woordenboek je niet verder helpt.
In welk verband zoek je de betekenis ? Technisch, geschiedkundig, intermenselijk ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De klokken in dit gebouw worden automatisch ge synchroniseert . Wat al opgemerkt het kan ook voor totaal andere dingen worden gebruikt .

Antwoorden (3)

'Gelijk laten lopen'. Heb je bijvoorbeeld een laptop, een tablet en een smartphone, dan kan je er door de programma's van e-mailen en bestanden opslaan te laten synchroniseren voor zorgen dat overal precies hetzelfde te vinden is.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ik snap de min niet.
In de techniek (auto's) is het een kwestie van toerentallen of omtreksnelheden gelijk maken. In een versnellingsbak zitten meerdere synchronisatie-inrichtingen, die de omtreksnelheden van de tandwielen gelijk moeten maken bij het over/terugschakelen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk eens naar de categorie.
Bij databases: wijzigingen van de ene database in de andere database bijwerken. Bij mobiele computers: gewijzigde bestanden op de server bijwerken op de mobiele computer en andersom. Rij RTC: tijd gelijkzetten met die van de externe computer.