Bestaat er een app/toepassing waardoor het wifi netwerk denkt dat m'n mobiel een laptop/tablet is?

Op m'n school is het wifi netwerk geblokkeerd voor mobiele telefoons, maar niet voor tablet/laptops. Bestaat er een app of andere toepassing waardoor het wifi netwerk denkt dat m'n mobiel een tablet/laptop is waardoor ik gewoon wifi kan gebruiken. Ik maak zelf gebruik van een Android toestel

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik hoop het niet want die regel zal er niet voor niets zijn. ;-)
Simkaartje er uit halen wellicht ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat een hoop stront, een SIM-kaart heeft niks te maken met de informatie die een router te weten krijgt.

Antwoorden (1)

De blokkering van het wifi netwerk bestaat vrijwel zeker uit een ACL van MAC adressen, die van een iPhone 5s beginnen met een vaste reeks 88:63:DF
In de jailbreak wereld bestaat er een manier om je MAC address te spoofen, via SSH kun je op de commandregel het volgende typen:

nvram wifiaddr=00:00:00:00:00:00

Waarbij je de 00:00:00:00:00:00 vervangt voor whitelisted MAC, die van je tablet bijvoorbeeld(met iets van variatie aan het eind van de reeks om geen doublures te krijgen)