Waarom werkt de functie scherm dimmen op mijn Iphone4S niet (meer) ?

Sinds de voorlaatste update kan ik de - door mij zeer veelgebruikte - functie voor het dimmen van de schermverlichting (3x snel op de hometoets drukken) niet meer gebruiken. Hij dimt nog wel, maar tevens vergroot hij het scherm dan met een factor 4 ofzo, waardoor de telefoon niet meer bruikbaar is.

Ik heb me een ongeluk lopen zoeken in de instellingen, maar zie niet of en hoe ik dit kan "uitschakelen" naar hoe het vroeger was ; alleen dimmen, absoluut niet vergroten.

Zojuist de nieuwste update geïnstalleerd(9.3.5) en ik had gehoopt dat deze bug verdwenen zou zijn maar nee dus.....

Iemand enig idee wat ik fout doe of wat ik wel moet doen ? Want die functie wil ik liever niet kwijt.....en nee, alleen de schermverlichting op zijn laagst zetten is geen optie ; met dimmen ging hij NOG donkerder en dat is wat ik wil.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het gaat om de zogenaamde "nachtstand". Die lijkt op een of andre manier gelijk te vallen met de nooit ingestelde en sterk ongewenste "zoomstand" ofzo....is dus sinds Ios 9.3.4)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Jouw IPhone is veruit niet de nieuwste. Apple heeft de software updates zo gemaakt dat sommige functies die in voordeel werken van bvb een IPhone 6, in nadeel werken van IPhone 4. Dit doet Apple zodat ze hopen dat je een nieuwe telefoon gaat kopen. Voor zover ik week kan je hier niks aan doen. Sorry!