Hoe krijg ik de melding 'Google Zoeken is gestopt' weg van mijn telefoon? Ik kan ook het toetsenbord niet meer gebruiken.

Ik heb een Huawei Y300, met Android 4.1.1
Ik was gewoon bezig met een bericht te typen, toen ik op een knopje tikte rechtsbovenaan het toetsenbord (volgens mij is dat voor een geluidsopname maken).
Toen verdween ineens mijn toetsenbord en kwam de melding 'Google Zoeken is gestopt.'

Elke 5-10 seconden springt diezelfde melding in beeld, en ik kan mijn toetsenbord niet meer gebruiken. Hoe los ik dit op? Want zo kan ik niks meer met die telefoon, alleen nog maar bellen naar mensen..
Ik heb al de telefoon een paar keer opnieuw opgestart, maar dit helpt niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik was een bericht aan het typen in Whatsapp toen dit gebeurde, maar ik kan nu nergens meer het toetsenbord gebruiken, niet in de browser, niet bij Whatsapp of sms, niet bij de telefoonlijst. Toetsenbord voor nummers bij bellen werkt nog wel.

Ik heb trouwens geen jailbreak of iets, gewoon standaard telefoon instellingen. Ik heb alleen Whatsapp, MijnKPN, Rabo internetbankieren, Meistertask, en Nest er op staan van apps.

Ritsuka
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Probeer eerst je telefoon opnieuw op te starten. Als dat niet werkt, kun je de app 'Google Zoeken' verwijderen en opnieuw installeren. Als dat ook niet werkt, kun je de cache van de app wissen. Ga hiervoor naar Instellingen > Apps > Google Zoeken > Geheugen > Cache wissen. Als dat ook niet werkt, kun je de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren.
Bronnen:
4 maanden geleden