Wat betekent IV in pokemon go?

Iv is iets anders als HP ofzo heb ik gelezen, hier meer info
https://pokeassistant.com/main/ivcalculator

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.1K
Amadea
7 jaar geleden
Zie http://www.pokemonwolken.nl/spellen/pokemonadvance/ivguide.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De IV-calculator uit jouw link lijkt me vrij onnauwkeurig ; ik heb diverse pokemon die nu al hoger zijn dan de aangegeven max, terwijl ze nog nauwelijks versterkt zijn ?? Die uit mijn link is tot op heden heel nauwkeurig gebleken.

Antwoorden (1)

Dat zijn de "individual values" van een pokemon ; waarden die via een wat ingewikkeldere weg voorspellingen kunnen doen over hoe sterk een pokemon kan worden na evolutie / power-ups, en die mede bepaalt of het nut heeft een bepaalde pokemon te evolueren of te versterken.

In de link vind je een zogenaamde "IV-calculator" waarmee je vrij nauwkeurig kunt uitrekenen hoe sterk je pokemon kan worden (CP) , afhankelijk van zijn individuele waarden (IV's), door het vangniveau, de huidige CP (combat power ; sterkte) , de HP (health points ; gezondheid) etc. door simpele schuifjes. Ziet er ook mooi uit.

De precieze waarde laat zich nooit voorspellen, want daarvoor wordt er teveel hier en daar met virtuele "dobbelstenen" gerold. (Net als bij het bepalen dan de CP van in het wild gevangen pokemon). Maar je krijgt een heel aardig beeld van of een pokemon de moeite waard is mee verder te gaan, of dat je hem net zo goed kunt terugsturen naar de professor om te worden geblenderd.

Toegevoegd na 41 seconden:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13692631_1134806269876056_91837317691823542_n.jpg?oh=cc345294c3668b3fc6c7eb7de46ae540&oe=5829F1B7

Leuk plaatje, jammer genoeg niet hier af te beelden ;-)

Toegevoegd na 4 minuten:
En nou vergeet ik nog helemaal die individuele waarden te noemen ; dat zijn aanval, verdediging, uithoudingsvermogen en gezondheid (hitpoints). Je "ziet" alleen de CP en de HP, maar de andere twee worden bepaald aan de hand van de "balans" tussen die twee.