Hoe maak je een screenshot met de Samsung Galaxy Tab A (tablet)?

Ik dacht dat het kon met tegelijkertijd drukken op de volumeknop en de knop rechts (als je de tablet horizontaal houdt) maar er gebeurt niets. Tenminste, ik kan dat screenshot nergens terugvinden zo hij het al gemaakt heeft.

7 jaar geleden
58.9K

Antwoorden (2)

(Zie bron.)

De toetscombinatie is de Powerknop en de Volume Down knop, maar die moet je goed timen. (Zie helemaal onderaan de bron.) De screenshot kun je vervolgens vinden in je Gallery app, die na de eerste succesvolle screenshot een map "Screenshots" moet bevatten.

Het kan ook anders: settings > motions and gestures > "palm swipe to capture" aanzetten. Als je dan met de rand van je hand (zeg maar in karate-klap-houding) over je scherm veegt moet je screenshot in dezelfde map uitkomen, dus Gallery > Screenshots.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is een aantal manieren om een screenshot te maken met uw tablet. Het is afhankelijk van uw toestel en Android versie welke manier voor u van toepassing is.

Manier 1:
1. Zorg ervoor dat de data waarvan u een screenshot wilt maken zich op uw display bevinden.
2. Tik op de meest rechtse knop linksonder uw scherm.
3. Uw screenshot wordt gemaakt en wordt opgeslagen in de Galerij in een aparte map: ScreenCapture.

Manier 2:
1. U kunt een screenshot maken middels het indrukken van de ‘aan-uit knop’ en ‘volume omlaag’ knop gedurende ongeveer 1 seconde.

Manier 3:
1. U kunt een screenshot maken door over de tablet te ‘vegen’ van links naar rechts met uw hand. De tablet maakt nu de screenshot.

Manier 4:
1. Houd de ‘terug knop’ en de aan-uitknop gedurende ongeveer 2 seconde. De screenshot wordt nu gemaakt.
Online tevredenheidsonderzoek