Waarom ontvang ik geen berichten van NL-Alert?

Nog nooit heb ik op mijn smartphone (Galaxy S5) een (test)bericht ontvangen van NL-Alert, terwijl het toestel volgens mij correct is ingesteld.

De Instelhulp op de website Crisis.nl biedt geen uitkomst. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Picture for question
Pieter2011
7 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Staat cell broadcast aan?

Het beste antwoord

Bij de Samsung Galaxy S5 moet je bijvoorbeeld ‘Berichten > Optieknop > Instellingen > Cell Broadcast’ gaan en Cell Broadcast inschakelen. Vervolgens moet je het kanaal ‘Mijn kanaal’ selecteren en een nieuw kanaal inschakelen. Voer bij Kanaalnaam ‘NL-Alert’ in, bij Kanaalnummer ‘919’ en zorg dat het vinkje bij Kanaal inschakelen is ingeschakeld. Sla de wijziging op en je S5 is juist ingesteld om NL Alerts te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pieter2011
7 jaar geleden
Bedankt WDHBGS, je zou best eens gelijk kunnen hebben! Helaas kan ik in Android 6 (Marshmallow) nergens die Cell Broadcast instelling vinden. Bij de weg die jij beschrijft, kom ik uit op de pagina's waarvan ik bovenstaande screenshots heb gemaakt. En wat ik daar ook aanklik: Cell Broadcast is nergens te bekennen. Ik zal er nog weleens wat dieper induiken, maar zit nu even op een dood spoor...

Andere antwoorden (1)

Om NL-Alert te kunnen ontvangen, moet de telefoon daarvoor geschikt zijn. NL-Alert werkt al op meer dan de helft van alle mobiele telefoons in Nederland. Wanneer je in een grensstreek woont en gebruik maakt van buitenlandse netwerken kun je geen berichten ontvangen, het werkt alleen op Nederlandse netwerken.

Jouw telefoontoestel is in elk geval wel geschikt voor ontvangst. Maar het hangt dus af van welke provider je gebruikt of het kan werken.
Amadea
7 jaar geleden
Pieter2011
7 jaar geleden
Ik gebruik het netwerk van KPN, Amadea en woon in de hoofdstad.