Waarom ontvang ik geen berichten van NL-Alert?

Nog nooit heb ik op mijn smartphone (Galaxy S5) een (test)bericht ontvangen van NL-Alert, terwijl het toestel volgens mij correct is ingesteld.

De Instelhulp op de website Crisis.nl biedt geen uitkomst. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij de Samsung Galaxy S5 moet je bijvoorbeeld ‘Berichten > Optieknop > Instellingen > Cell Broadcast’ gaan en Cell Broadcast inschakelen. Vervolgens moet je het kanaal ‘Mijn kanaal’ selecteren en een nieuw kanaal inschakelen. Voer bij Kanaalnaam ‘NL-Alert’ in, bij Kanaalnummer ‘919’ en zorg dat het vinkje bij Kanaal inschakelen is ingeschakeld. Sla de wijziging op en je S5 is juist ingesteld om NL Alerts te ontvangen.

Bronnen:
https://www.androidplanet.nl/apps/nl-alert...

Om NL-Alert te kunnen ontvangen, moet de telefoon daarvoor geschikt zijn. NL-Alert werkt al op meer dan de helft van alle mobiele telefoons in Nederland. Wanneer je in een grensstreek woont en gebruik maakt van buitenlandse netwerken kun je geen berichten ontvangen, het werkt alleen op Nederlandse netwerken. Jouw telefoontoestel is in elk geval wel geschikt voor ontvangst. Maar het hangt dus af van welke provider je gebruikt of het kan werken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100