Welke smartphone heeft de langste standby-tijd? (Dus doorgaans ook mAh?)

Voor een reis in de bergen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
7 jaar geleden
als het puur om standby tijd gaat, kun je denk ik beter een 'dumb' phone nemen. Die hebben minder functies en een langere batterijtijd over het algemeen. Je kunt ook investeren in een battery-pack
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eens met Ritsuka. Een oude Nokia 3310 gaat zo een week mee op stand-by. Anders zijn een of twee charge-batterijen wel handig, voor de zekerheid.
Mocht je echt in het midden van nergens gaan lopen: Laat mensen weten dat je weg bent, noem een datum waarop je terug zou moeten zijn, laat een routeplanning achter. Wellicht kan je ergens een satelliettelefoon huren, vooral noodzakelijk op plaatsen waar geen of weinig bereik is.

Antwoorden (1)

Huawei heeft doorgaans de langste standby-tijd. Dit heeft niet alleen te maken met de zware accu, maar ook met de software. De software vergt niet veel energie en ook het scherm is erop ingesteld om zo veel mogelijk te besparen.

De top drie van Belsimpel is:
1. Samsung Galaxy S7 Edge G935 Black met 3600 mAh accu
2. Huawei Mate 8 Dual Sim Grey met 4000 mAh accu
3. Samsung Galaxy S7 G930 Black met 3000 mAh accu

Toegevoegd na 10 uur:
Vergelijking tweakers.net uit 2012, als de toestellen een uur per dag gebruikt worden.
De One S heeft bij lange na niet de grootste accu, maar wel de zuinigste processor van alle telefoons. Bij dit profiel is dat goed te zien: hij haalt als enige meer dan 5 dagen, genoeg voor een lang weekend zonder lader.
De iPhone 4S en Galaxy Note gaan beide een kleine 5 dagen mee. De Optimus L7, met zijn oude processor, presteert eveneens goed, en ook met de S III, de One X en de Optimus 4X HD kan je rustig een paar dagen op stap.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een smartphone-onderzoek uit 2012 heeft geen voldoende relevantie meer in 2016 ;). Je hebt daar elk jaar weer honderden nieuwe modellen. (En nu is 't trouwens al 2017 ;).)
Maar ik begrijp dat ik als volgend toestel eens goe naar Huawei moet kijken; dank.