Kan ik mijn fotos verwijderen van mijn telefoon zonder dat het verwijdert wordt van mijn icloud?

Hallo mensen,

Ik heb een dringende vraag, op het moment zit ik in een internetcafe in Chiang Mai Thailand.
Nu is het zo, het geheugen van mijn iphone is vol. Om die reden heb ik al extra opslag gekocht via icloud, maar alsnog zit er 5gb in opgeslagen onder Foto's en camera.
Nu wil ik dus al deze foto's elder opslaan, een deel van de fotos staat sowieso al opgeslagen op icloud, omdat de telefoon de fotos niet laadt in volledige kwaliteit als ik geen internet heb.

Kan ik nu al mijn fotos verwijderen en staan deze dan nog opgeslagen in mijn icloud of verwijder ik dan alles definitief?

Hopeljik kunnen jullie mij helpen.

Gr Niek

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Als je de foto's van je telefoon verwijdert blijven ze bewaard in de iCloud. Dat is het mooie van de cloud.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.quora.com/When-I-delete-pictures-and-videos-from-my-iPhone-will-they-remain-in-my-iCloud-backup Gek genoeg niet volgens deze berichten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens het bericht van MrTomaat worden ze dus blijkbaar niet bewaard, wat heel raar is voor een clouddienst. Je zou dan een andere clouddienst kunnen proberen zoals Dropbox (2GB gratis), OneDrive (5GB gratis) of Google Drive (15GB gratis). Als je de foto's hier op plaatst blijven ze sowieso bewaard. Je kunt dan op elke andere plek ter wereld inloggen met je account om je foto's er weer af te halen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hou bij verschillende Cloud-diensten goed de termen "Backuppen" en "Synchroniseren" in de gaten. Bij backuppen maak je een reserve-kopie van je foto's (en dat is wat je wilt). Bij synchroniseren blijft je camera-inhoud gelijk aan de Cloud. Wis je de cloud, dan wis je de camera en vice versa... (en dat is wat jij niet wilt!)
Nee. Apple bewaard de foto's alleen in de cloud als ze nog op je telefoon staan. Je kan ze het beste overzetten op Dropbox, of iets dergelijks.