kun je zonder risico voor slecht functioneren op een iPad mini die nu draait onder iOs7 een hogere versie (8 of 9) installeren?

Toegevoegd na 22 uur:
er zijn oudere betaalde apps, maar ik neem aan dat ik die weer gewoon kan ophalen?

ik las ooit dat een iPhone4 (ik draai nog steeds onder 7) slechter zou zijn gaan functioneren onder 8 (van 9 weet ik het dus niet), daarom die nooit geinstalleerd op mijn toestel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is sowieso aan te raden,
je kan alleen de hoogste (Current) versie installeren
Misschien moet je voor een upgrade wel even wat ruimte creeren ?
handig is ook deze via kabel aan je pc te hangen en het via itunes te doen
aangezien je blijkbaar via kabel een minder grote installatie file hoeft binnen te halen
dan als je het via wifi doet.
ik weet niet hoe en wat, maar als je deze ipad mini net hebt, kijk wel even goed of je apple id etc goed gekoppeld is
als er nog oude (betaalde) apps op staan van iemand anders
dan raak je die wel kwijt
maak vooraf een backup.

Toegevoegd na 9 minuten:
oops oude link in cut and paste
http://www.everyi.com/by-capability/maximum-supported-ios-version-for-ipod-iphone-ipad.html
capthavoc
8 jaar geleden
Z512099
8 jaar geleden
Wordt de mini dan niet trager ?
capthavoc
8 jaar geleden
Nee hij wordt zelf sneller in de meeste gevallen
kans bestaat dat je na de update nog wel veel andere update van apps binnen krijg maar meestal stabiliseer je ipad snel als alles binnen is
maar zeker in het begin kan het wat trager zijn om synchronisatie redenen. Misschien zul je apps die je in het verleden ergens handmatig hebt ingesteld om niet in het geheugen mee te draaien weer even moeten nagaan of ze niet terug gezet zijn naar de default setting
dat kan soms veel schelen
icloud moet je ook even nakijken of deze niet weer terug gezet is naar een volledige instelling
dat kan echt schelen Ikzelf heb aan AIR waarschijnlijk van hetzelfde jaar en deze verschillen echt niet veel volgens mij is jouw scherm alleen kleiner da's alles
update/upgraden is voor een apple product simpelweg het beste totdat apple zegt dat een update niet meer werkt voor jouw product en zal dan simpelweg ook niet installeren. maar ios 7 is inmiddels al behoorlijk achter dus
ook voor veiligheid redenen is het verstandig
ik update altijd grotendeels alles zal vanzelf worden geregeld
als je eenmaal de upgrade functie gebruikt