hoe kan ik mobiel dataverbruik beperken op de iphone 5?

Ik ga binnenkort naar Parijs. Ik wil bij T-Mobile een travel & surf pas kopen. Ik wil alleen whatsapp gebruiken in het buitenland. Nou weet ik dat je per app de mobiel data kunt uitzetten onder "mobiel netwerk".

Dat deed ik paar maanden terug ook, maar ben toen toch door mn bundel heen gegaan. Zijn er nog andere instellingen die ik moet uitzetten?

8 jaar geleden
1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Je kunt ook alle dataverbruik uitzetten en alleen wifi gebruiken. Doe ik ook altijd op vakanrie, dan keek ik gewoon in de avond even op de hotelkamer naar updates. En overdag lekker rustig van vakantie genieten :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In weze kan een app geen internet meer gebruiken als je dit hebt uitgeschakeld. Alleen sommige systeemvoorzieningen blijven op de achtergrond internet gebruiken, maar dit is in zeer kleine mate. Als je op vakantie bent kun je dan ook bij 'instellingen' -> 'mobiel netwerk' terug vinden welke apps hoeveel data hebben verbruikt.

Antwoorden (2)

Roaming uitzetten. En whatsapp gebruikt bij geen wifi natuurlijk data..ook op de achtergrond. Beste is data gebruik helemaal uit te schakelen in buitenland en smsen indien geen wifi.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vergeet niet om instellingen zoals Wifi-assistentie en Ververs apps op achtergrond uit te schakelen. Deze instellingen draaien min of meer op de achtergrond waardoor je niet doorhebt dat deze data verbruiken. Vooral Wifi-assistentie is een lastige feature als je gebruik wilt maken van Wifi netwerken in het buitenland. Hierdoor wordt er automatisch overgeschakeld naar het mobiele netwerk wat snel voor veel extra kosten kan zorgen.