Heb je op een apple product uit een ander land in Nederland ook garantie?

Ik heb deze zomer een Iphone 5c gekocht in het buitenland.
Alleen de camera doet het plotseling uit het niets niet meer, Heb ik in Nederland ook nog apple garantie? Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

- Als je nog in het eerste jaar na aanschaf zit heb je wereldwijd garantie.
- Als je hem bij Apple zelf hebt gekocht binnen de EU kun je in het tweede jaar aanspraak doen op je Europees Consumentenrecht. Ga daarvoor naar een officiële Apple Serviceprovider.
- Als je niet aan één van deze twee voorwaarden voldoet kun je in Nederland geen garantie claimen.