weet iemand wat modus zonder aanraken is? (Huawei mate 7)

Soms als ik de bovenkant van mijn telefoon bedek terwijl ik op de ontgrendelknop druk krijg ik dit: zie foto.
Weet iemand wat dit is en wat ik hier mee kan ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dis is een broekzak modus dat houd in als je telefoon in je broek zit en hij gaat aan dat hij geen rare dingen gaat doen bijvoorbeeld bellen. Je kunt het uitzetten door naar instellingen te gaan. Dit kan soms gebeuren als je in te donkere ruimtes zit maar dat is kans op 1/10 en als de kans groter is dan is er iets met je telefoon aan de hand dan licht het aan je gevoelheidssensor/lichtsensor zit op de p8 links naast de speaker dat is een paars licht gekleurd bolletje (moeilijk te zien) dat is bij de meeste huawei gebruikers en ook bij mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En je kunt de modus uitzetten door je aan/uit knop indruken en ook tergelijktijd je bovenste vorlume knop dat kun je doen als de modus aan het irriteren is maar je zet het niet voor goed uit .

Antwoorden (1)

Het is een soort hele slechte vertaling - weet niet vanuit welke taal , vaak engels- die zoveel wil zeggen als "modus waarin het scherm niet reageert op aanraking". (no-touch mode of zoiets). Als je die inschakelt voorkom je bijvoorbeeld broekzak- en handtasgesprekken als je geen "mapje" hebt en de telefoon niet altijd uitzet voor je hem opbergt.