Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik met mijn iPhone niet via de ether radio luisteren? Zoals vroeger met de mobieltjes?

"Vroeger", voor de smartphone kon ik gratis via d ether met mijn telefoon radio luisteren. Nu kan het alleen via de app en kost het mb's. Waarom kan ik met mijn iPhone niet via de ether radio luisteren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Apple zegt dat daarover nagedacht is. Alleen willen ze die gedachten niet met ons delen. Hier wat redenen die een rol kunnen hebben gespeeld bij de beslissing om geen FM radio in te bouwen:
- Radiozenders sissenn en ruisen vaak op een mobieltje. Dat vindt Apple maar niets.
- Je moet oortjes aansluiten als antenne. Apple vindt dat niet bij een Iphone horen.
- Apple heeft liever dat je geld uitgeeft aan muziek bij Itunes, dan dat je het gratis uit de ether haalt.
- Een FM-radio maakt de Iphone weer een stukje duurder.
(Lees meer...)
escape
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iphones hebben geen ingebouwde fm-radio. Ook nooit gehad. Het gaat altijd met data-radio dat is beleid van apple.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan nog steeds, alleen heb je daar wel een app voor nodig omdat de iPhone (en de iPad en iPod touch) zelf geen FM-radio heeft. Apple heeft de mening "There's an app for that". In de appstore staan zowel apps van specifieke zenders als algemene apps (zoals bv. Nederland FM).

Let wel, als je via een app luistert gaat dat wel van je data-bundel af (tenzij je wifi gebruikt).

Andere optie is bv. het aanschaffen van een iPod Nano, die heeft wel een ingebouwde FM-radio (en je mp3's via een iPod luisteren zorgt er ook weer voor dat de accu van je iPhone langer meegaat). Bij de iPod werkt je headphone-snoer als antenne, die moet je dan niet opgerold in je zak laten zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat gaat niet via de ether.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding