Waarom staan er allemaal mailadressen tussen mijn contacten op mijn telefoon?

Sinds kort staan alle mailadressen waar ik mailtjes van krijg ook tussen mijn contacten. Als ik een mail krijg van school dan gaat die mail naar de hele jaarlaag en al die mailadressen komen op mijn telefoon bij mijn contacten staan als ik de mail geopend heb. Hoe kan dit? Ik wilde ze laatst verwijderen, maar toen kwamen ze een voor een gelijk weer terug. Ik kan nergens iets vinden bij de instellingen om dit te verhelpen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (1)

ik ga er ff vanuit dat je gmail gebruikt als het niet zo is dan kan het anders werken
waarschijnlijk synchroniseer je je contacten met gmail. en bij gmail worden de mail adressen automatisch opgeslagen bij je contacten als je een mail verstuurd.

Wat je kan doen is je contacten niet meer synchroniseren met gmail:
op je telefoon : account en synchroniseren - google account en daar contacten uitvinken.

Of bij gmail instellingen veranderen
Ga in je browser naar gmail
druk rechts bijna bovenaan op het tandwieltje en dan instellingen scroll dan wat naar beneden en zoek naar 'Contacten maken voor automatisch aanvullen:"zet dit op op "Ik voeg zelf contactpersonen toe"
Scrol verder naar benden en sla wijzigingen op. nu slaat gmail je contacten niet automatisch meer op als je een mail verstuurd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi,
Deze uitleg is duidelijk! Maar hoe krijg je die honderden mailadressen verwijdert die gmail voor je bewaard hebt? Ze staan namelijk niet bij je contactpersonen bij gmail.(onliine) Maar als je je telefoon synchroniseer krijg je ze allemaal er gratis bij ;)