Waarom valt mijn huawei Y300 steeds uit, terwijl ik nog voldoende batterij heb?

Een uur geleden viel mijn telefoon (een huawei Y300) opeens uit, en kwam er iets in beeld te staan wat hier op leek: ‘‘Update unreadable, can’t find y’‘.

Omdat ik mijn telefoon niet meer aan of uit kreeg heb ik toen de batterij er uit gehaald. Toen ging hij heel even aan, en viel hij even later weer uit. Toen ik even later nog een poging deed met de telefoon aan de lader gaf hij aan dat ik nog 60% batterij heb, dus dat is het probleem niet. Nu krijg ik mijn telefoon wel steeds aan, maar hij valt ook steeds weer uit na een minuut of twee. Ik krijg hem alleen aan door eerst de batterij er uit te halen..

Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk is het besturingssysteem corrupt geraakt. Kijk eens of je in de recovery kunt komen. Je kunt op internet wel vinden hoe dat moet voor jouw toestel.

Het beste antwoord

Vreemd, uitvallen kan zijn doordat de telefoon te heet wordt (preventie voor permanente schade) net zoals een computer dat zou doen maar dit klinkt toch anders.

Wat tips:
-Google naar jouw telefoon + jouw probleem (in het engels) en wie weet zijn er al talloze topics hierover.
-Wellicht is een update verkeerd gegaan, kijk of je het kan resetten (via je telefoon of via software op je PC).
-Batterij eruit halen en aan oplader aansluiten en kijken of hij dan wel normaal aan gaat en blijft. Als dit zo is dan is er wat met je batterij.
-Je telefoon heeft vast wel een "download mode" waardoor je via je computer een nieuwe update of "rom" kan "flashen". Kan hier niet te veel erover vertellen want dan wordt het erg verwarrend voor je maar wie weet kan je met wat gegoogle er wel uit komen.