als ik mijn filmpjes over wil zetten op de laptop komt het gekanteld er op hoe kan dit en wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan vrees ik dat je leidt aan het Vertical Video Syndrom. Zéér besmettelijk, maar eenvoudig te genezen: http://www.omroepwest.nl/nieuws/19-09-2014/verticaal-video-syndroom-een-wereldwijd-probleem
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel, wat stom van mij.!!!

Antwoorden (2)

Bij het nemen van foto's houd je je mobieltje meestal verticaal (portretstand). Voor filmen moet je je apparaat in de landscape-stand houden, met het aan/uit-toetsje rechts.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals al aangegeven wil bij filmen op mobieltjes het scherm op verticaal in plaats van op landschap blijven staan. Met windows movie maker kun je het filmpje draaien. Om het op te staan moet je het filmpje vervolgens exporteren in de bestandsvorm die jij het leukst vindt. Voor apple computers zal er vast ook een programma voor zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.