Kan het touchscreen van een telefoon tegen de zon?

Afgelopen weekend had ik mijn telefoon naast me liggen in de zon op een stoelleuning. Viel me op dat de 'savonds de telefoon (tot op heden) vreemd gedrag vertoond. Als je over het scherm wrijft gaat ie ineens apps openen of komt de statusbalk die bovenaan zit ineens uitgerold. Zijn hier oplossingen voor?

1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
electronica vol in de zon leggen is nooit een goed idee
Erna55
8 jaar geleden
Oplossingen : iets over de telefoon leggen.
Servet, boekje, of wat dan ook.
Of telefoon in tasje houden. Hoe moeilijk kan het zijn.

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet, is het niet goed voor je mobiel. Misschien kun je even langs de phone-store gaan, en daar kunnen ze er hopelijk nog wat aan doen. De zon maakt alles heel erg heet, waardoor dingen overhit kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hallo,

de meeste telefoons wel maar de apple tellefoons niet, hiervan barst het scherm na ongeveer 30 min zon...