Hoe kan ik voorgeinstalleerde software van Samsung verwijderen op mijn Samsung Galaxy S3 mini?

Ik heb begrepen dat je daarvoor je toestel moet rooten.
Dan kan je zeggen, dat moet je niet doen als je er geen verstand van hebt, maar ja, je krijgt nooit ergens verstand van als je het niet probeert of leert.

Maar ik heb 1 vraag.
Stel dat ik ga rooten, hoe weet ik dan welke software ik wel of niet kan verwijderen. Bijvoorbeeld: Play Music, S Planner, Paper Artist, Google Play-services, AllShare Cast, AllShare Play, AllShare Service, FM-Radio, Game Hub, Joyn, Samsung apps...

En ga zo maar door.

1.8K

Antwoorden (2)

Welkom in de wereld van de custom roms ;-). Tenzij je echt in staat bent om zelf een firmware van de grond af op te bouwen, moet je gewoon een rom kiezen die het beste past bij jouw verwachting. Het gros zal uitgaan van de standaard Google apps en daarmee vel Samsung apps vervangen en nutteloze apps achterwegen laten.

Dé plek om informatie en roms te vinden is het XDA forum. Ik heb de link hieronder geplaatst. De meeste makers van roms geven al stap voor stap aan wat je moet doen. Trek er lekker een dag voor uit en probeer verschillende roms om te kijken wat het best bij jou past.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hoeft geen custom rom installeren. Hoewel het wel erg gunstig kan zijn voor de prestaties van je telefoon.

Je kan je telefoon gewoon rooten. (zoek naar handleidingen op Youtube). en installeer een rootprogramma om programmas te verwijderen. Ik geloof dat dat met ROM Toolbox Lite kan.

Je zou in principe alle programma's moeten kunnen verwijderen aangezien root betekent dat je toegang hebt tot alle bestanden.