Kan ik een Nederlandse iPhone lader in een Amerikaans stopcontact steken?

We gaan binnenkort naar de USA. Ik heb een wereldstekker, maar die lost het verschil in netspanning niet op. Past mijn iPhone-lader zich automatisch aan aan het spanningsverschil?
En geldt dat ook voor de laders van onze Samsungtelefoons?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt alleen een converter nodig om je nederlandse stekker te laten werken. Als je met usb kunt laden heb je helemaal niks anders nodig.
dudemeister
8 jaar geleden
gratis tip voor US of A voor je :
neem een verlengsnoer mee voor de USA adapter
alle Eur stekkers passen dan gewoon erin

Het beste antwoord

Ja, kan met alle laders, zolang je een verkoopstukje gebruikt. Spanningsverschil maakt voor telefoonladers niet uit. (staat er ook op waarschijnlijk, 110-240V oid)

Toegevoegd na 1 minuut:
Op zowel mijn apple als samsung lader staat 100-240V

Toegevoegd na 2 minuten:
En frequentie maakt ook niet uit, ik gebruik ze ook vaak in een vliegtuig outlet met 400hz
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben inmiddels terug van mijn reis. En inderdaad, je had gelijk, alle laders werkten perfect op 120V. Een adapter voor de stekkers was genoeg.