Welke draadloze router moet ik kopen voor mijn Samsung Galaxy S5 mini?

Ik heb een Samsung Galaxy S5 mini met een internetabonnement met 4 G. In mijn slaapkamer wil ik ook gebruik maken van wifi maar dan is de internetverbinding minder terwijl ik wel gebruik maak van de Wifi van het modem. De afstand tussen het modem en mijn slaapkamer is enkele meters en er zit een hok tussen. Mijn woning is gelijkvloers.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je meerdere apparaten, en hoe snel is je verbinding?

Antwoorden (2)

Als je gebruik wil maken van de bestaande WIFI heb je geen draadloze router nodig. Je hebt dan al een kastje dat zowel je routerfuncties biedt als zorgt voor de Wifi. Als de ontvangst in je kamer zo slecht is zou je eens je modem/router kunnen verplaatsen. Zo te horen is de woning niet zo heel groot en zou deze er gemakkelijk door bestreken moeten kunnen worden. Mocht dit geen uitkomst bieden dan zou je een setje powerline adapters kunnen kopen die Wifi ondersteunen. De ene in het stopcontact bij je modem/router, de andere in je slaapkamer. Zo breng je een extra Wifi punt in je slaapkamer.
Om je vraag toch te beantwoorden: iedere router volstaat. Er zijn nauwelijks nog routers te koop die geen Wifi ondersteunen. Let dan wel op dat je twee routers in huis hebt en dat werkt niet. Je zou dan de routerfunctie uit de tweede router uit moeten schakelen. Het kan wel, maar niet iets voor een leek....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om het WiFi-signaal van een router te versterken, kan een eenvoudige oplossing soms volstaan. Praktisch is het niet altijd mogelijk om de router van de provider op een centrale plek in huis te plaatsen. Het gevolg is dan dat er plaatsen zijn waar het WiFi-sigaal (een stuk) zwakker is. Dat signaal kan eenvoudig worden versterkt met een range extender. Ikzelf heb veel plezier van de Netgear WN3000RP.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ProSoft, Bedankt voor je advies! Ik ga naar Mediamarkt om dit te kopen. Ik hoop dat ik dan met behulp van deze router ook zonder hapering video,s kan afspelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mediamarkt is een prima keuze. Volgens de website is het artikel op voorraad, dus waarschijnlijk ok in de winkel.
De Netgear WN3000RP is trouwens geen router, maar een range extender. Een range extender versterkt het WiFi-signaal van de router. Tijdens de installatie moet je dus ook verbinding maken met de router. http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/NETGEAR-WN3000RP-N300,10259,482734,1556691.html?langId=-11
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je zeker dat je wel een range extender wil? Dat vertraagt je verbinding namelijk wel erg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Range extenders halveren de snelheid van je verbinding!