Mijn accu van mijn Alcatel is heel snel leeg, hoe kan dit?

Ik heb een Alcatel One Touch Idol 2 mini s, echt een hele fijne telefoon! Maar een minpuntje, mijn accu is heel snel leeg... Ik moet hem zeker overdag 2 á 3 keer opladen, en dan ook nog s'nachts. Ik vind het zeer vervelend, omdat het veel stroom kost. Ik zit wel vaak op mijn telefoon, op whatsapp of spelletjes doen, maar het is raar dat hij dan zo snel leeg gaat. De capaciteit is 2000 mAh, je zou dan moeten denken dat hij wel een dag mee zou kunnen gaan, maar nee. Na een halve dag is mijn telefoon al 40%. Mijn energiebesparing staat altijd aan en mijn schermhelderheid staat ongeveer op 50% of 60%, een heel erg donker scherm vind ik niet prettig en ik haal mijn apps die ik op dat moment niet gebruik weg. Waar kan dit aan liggen of doe ik iets fout?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

Ik heb zelf ook een alcatel en had hetzelfde probleem. Ik raad je aan om "Battery Doctor" te downloaden ( Google Play Store). Met deze app kan je andere apps en processes uitschakelen die veel van je batterij vergen etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kan ik de accuduur van mijn telefoon verlengen?

Iedereen maakt wel eens mee dat de batterij van zijn of haar telefoon bijna leeg is, terwijl die niet opgeladen kan worden. Ook verbazen veel mensen zich erover dat de batterij van hun telefoon zo snel leeg is. Het is waar dat de accuduur terugloopt naarmate je telefoon ouder wordt. Toch zijn er dingen die je kunt doen zodat je smartphone accu minder snel leeg loopt. In dit artikel zullen we daarom tips geven, zodat je gsm batterij minder snel leeg is.

Zorg dat onnodige verbindingen uitstaan. Open verbindingen vreten energie. Zorg dus dat verbindingen uitstaan, als ze je niet gebruikt. Zo slurpt bijvoorbeeld GPS energie, en je kunt deze beter altijd afsluiten als je GPS niet gebruikt. Ook de WiFi connectie uitzetten als je het niet nodig hebt zal de accuduur van je telefoon verlengen.Sluit apps af. Apps die draaien kosten ook energie. Als je merkt dat je mobiele telefoonbatterij snel leeg is, kijk dan of je apps kunt afsluiten die je niet nodig hebt.Een goede gewoonte is om je gsm batterij pas op te laden als deze bijna leeg is. Dit zorgt ervoor dat de capaciteit van de telefoon batterij minder snel terugloopt op lange termijn.

Als je mobiele telefoon batterij nog steeds snel loopt, dan zijn er apps, waarmee je kunt kijken welke processen veel energie verbruiken. Een handige apps hiervoor is bijvoorbeeld BetterBatteryStats. Met deze apps krijg je inzicht welke apps of processen veel energie verbruiken en deze afsluiten of minder, zodat je gsm accu minder snel terugloopt.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry voor de artikel gebeure ik heb het even gekopieerd van mn website