ik heb een 2e hands Iphone 4 gekocht maar ik heb alleen een aankoopbon maar geen schriftelijke garantie. Wat zijn mijn rechten?

Heb ik zowiezo dan wel recht op garantierechten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Normaliter hebt u geen garantie als u een product tweedehands koopt. Het product moet volgens het burgerlijk wetboek wel deugdelijk zijn en mag geen gebreken vertonen. U heeft recht om in 6 maanden het aankoopbedrag terug te krijgen in geval van ondeugdelijk product. Echter moet u dan wel bewijzen dat het product al een defect had of ondeugdelijk was op het moment van aankopen of niet kon weten dat het product zo snel gebreken zou vertonen.

Je zou dus het product eerst goed moeten bekijken en testen voordat u tot koop overgaat is meestal het advies.

Hopelijk bent u hiermee geholpen.