Is een Smartphone glas reparatie voldoende ?

Wat ik heb begrepen van uitleg video's en het lezen van forums is het mogelijk om het Touchscreen Glas te vervangen van een Smartphone mits het Touchscreen nog werkt.

Hoe groot is de kans dat het Touchscreen Glas plaats loslaat ?

Welke lijm of wat er op lijkt is aan te raden ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb tutorials gezien waar LCD paneel losgeweekt werd van het gebroken glas. Maar het gaat naar mijn mening te vaak mis om hetzelf eens te proberen. Je moet met een föhn of liever zo'n verfstrip pistool het glas verwarmen totdat je het net niet meer kan vastpakken en dan met een plastic spateltje(spudger) het glas loswrikken van de LCD. Echter is het allemaal zo dun dat Samsung het niet voor niets in één package heeft geplaatst om het geheel steviger te maken. Ik geef je 5% kans dat je het gebroken glas met digitizer van het LCD afkrijgt. Lijm is vergelijkbaar met wat je vindt op dubbelzijdig plakband(3M).

Het is wel mogelijk om de touchscreen over te plaatsen, alleen is dit echter een heel precies werkje, waarbij het vaak fout gaat. Er bestaan ook compleet nieuwe setjes, waar het touchscreen al vastgeplakt is op het scherm. Deze kant en klare schermen zijn volgens mij verkrijgbaar voor (bijna) alle toestellen. Hierbij een voorbeeld van zo'n compleet scherm: www.myigadgets.nl/iPhone-4-reparatie-scherm-zwart.html Succes!

Bronnen:
www.myigadgets.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100