Waarom wordt mijn gsm warm?

Hallo,

Een week geleden liet ik mijn Nokia Lumia 520 in de wc vallen. Doordat ik hem meteen in het stopcontact heb gestoken en hem heb proberen aan te zetten, heb ik waarschijnlijk kortsluiting gecreëerd, waardoor de batterij kapot zou zijn.

Na de gsm + batterij meteen daarna een aantal dagen in rijst te hebben gelegd, kon ik hem weer aanzetten! Maar de batterij ontlaadde heel snel, laadde vervolgens heel traag op, en mijn gsm werd heet. De volgende dag viel hij compleet uit, ook wanneer ik hem in het stopcontact stak startte hij niet op.

Ik heb dus een nieuwe batterij gekocht en wanneer ik mijn gsm in het stopcontact stak, startte hij op! (wat bij de vorige batterij niet gebeurde) Maar mijn gsm wordt wederom heet en laad heel erg traag op... Vreemd, want dit kan normaal gezien niet aan de batterij liggen...

Iemand een idee hoe dit komt, en hoe ik het kan verhelpen?

Groeten & bedankt,
Lieze

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Zoals gezegd heb je de accu problemen opgelost door de accu te vervangen.
Maar het heet worden en het traag laden zal niet aan je accu liggen. Dat ligt aan de componenten in je mobiel (gsm) die wederom schade hebben geleden.
Wat je zou kunnen proberen; 1) Zet je mobiel uit 2) Trek de accu eruit 3) Leg je mobiel in een donkere en droge plek in je huis een paar dagen liggen zodat je er zeker van kan zijn dat er geen water is achtergebleven binnen je mobiel. 4) Na zo ongeveer een weekje wachten nog eens proberen of het probleem dan is verholpen.
Zoniet dan heeft je mobiel waarschijnlijk permanente schade opgelopen en is het aan te raden een nieuw te kopen

Toegevoegd na 1 minuut:
Wellicht valt de gsm binnen jou schadedekking (garantie of verzekering) ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die onderdelen kan je vervangen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel even de verzekering bellen of je er voor verzekerd bent, krijg je wellicht dagwaarde vergoed. Toch mooi mee genomen.