Heb je nog garantie als je je iPad oplaadt met een lader die niet van Apple is?

De iPad laadde op met een adapter die origineel van Apple is. Het kabeltje die de iPad verbindt met de adapter was wel niet van Apple zelf, maar het was wel een kabel bedoelt om de iPad op te laden.
Nu s’ochtends had de iPad zeer warm en hij startte niet meer. Nu ligt hij op te laden aan de iPad lader maar hij start wel niet meer…

Kunnen wij nu aanspraak maken op de garantie? De iPad is 5 weken oud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
ging hij eerst wel normaal opladen? hoe lang lag hij aan de lader?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik niet, het is m'n kleine zus haar iPad en ze let er nooit op of hij wel echt aan het laden is, ze stak de kabel er gewoon in. De iPad lag een nacht aan de lader. Heb geprobeerd te resetten (sleep/home button indrukken voor 10 sec) en geen respons.
jc54
9 jaar geleden
Probeer eens de accu even te verwijderen.
Geen garantie, wel een tip.
Ritsuka
9 jaar geleden
bij iPad kun je geen accu verwijderen

Het beste antwoord

Slechts 5 weken oud? Ik zou met de iPad zeker terug gaan/sturen naar punt van aankoop en hier je garantie claimen. Stuur daarbij de iPad met originele adapter + kabel retour. Binnen het eerste half jaar is het aan de verkopende partij om te bewijzen dat je iets fout hebt gedaan. Mocht er geen zichtbare schade zijn dan zal Apple je garantie claim honoreren.

Tip: Gebruik in toekomst het kabeltje niet meer. Deze goedkope onderdelen kunnen voor grote schade zorgen. Recycle de kabel als deze onbetrouwbaar is (of claim garantie) maar doe dit pas nadat je claim van de iPad is afgehandeld.