Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het scherm van de Galaxy S4 nou scherper dan de Galaxy S5 of zou ik dan wat instellingen van de Galaxy S5 moeten aanpassen?

Goeienmiddag iedereen.

Ik weet niet precies hoe ik deze vraag op de juiste manier moet gaan neer zetten, maar ik ga toch maar een poging doen.
Een tijdje geleden heb ik de Samsung Galaxy S4 naast de Samsung Galaxy S5 neer gelegd om te kijken welk scherm nou beter en scherper is. Tot mij grote verbazing zag ik dus dat het scherm van de Galaxy S4 veel scherper was dan de Galaxy S5. Nou is mijn vraag:

Is het scherm van de Galaxy S4 nou scherper dan de Galaxy S5 of zou ik dan wat instellingen van de Galaxy S5 moeten aanpassen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
762

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Scherpte wordt volgens mij bepaald door de hoeveelheid pixels ten opzichte van een bepaald oppervlakte. Meestal wordt ppi (pixels per inch) gebruikt.
De GS4 heeft 441 ppi en de GS5 heeft een 432 ppi.
Het scherm van de Galaxy S4 is dus een klein beetje scherper.

Toegevoegd na 4 minuten:
Softwarematig oftewel in de instellingen kun je niks aanpassen wat betreft de scherpte, dit kan volgens mij nooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding