Hoe zie je het verschil tussen een neppe en een echte galaxy s5?

Goedemiddag,

Ik ben van plan om vanavond een galaxy s5 via marktplaats te kopen.
De meneer heeft de bon het doosje en alles er nog bij, hij zegt ook dat die 2 weken oud is en dat die hem weg doet omdat hij een telefoon van de zaak heeft gekregen.

Nu is dus mijn vraag:
Hoe zie ik het verschil tussen een neppe en een echte galaxt s5?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
If you aren’t able to take a look at the phone’s tech specs, but are holding a potentially fake device in your hands, then here are things to watch out for so you don’t end up buying a Galaxy S5 clone: Take a few pictures to see how well the camera fares. Also, some new S5 camera features such as real-time HDR or Selective Focus might be missing.
There is no fingerprint scanner on the home button or heart-rate monitor under the LED flash on the back.
There aren’t any typical Samsung smart features, such as Smart Stay or other gesture controls, which you can find by going into the settings.
Careful, some fake versions may still have the Google Play Store installed. If it's there, but you still aren’t sure, check to see if you can find any Samsung-specific apps, such as S Health, ChatOn, Samsung Wallet, SideSync 3.0 or Samsung Content Viewer.
The USB is version 2.0 and not 3.0: the slot looks different. In the case of the v.3.0, it has two ports in one, while the v.2.0 only has one.
The app names and settings might all be in Chinese.
You are buying it before April 11th 2014, the official release date of the Galaxy S5.

Antwoorden (2)

Heel goed weten hoe het origineel er uitziet is vaak het belangrijkste ; dan vallen verschilletjes het eerste op - en dat geldt voor alle apparaten waarvan neppers in omloop zijn.
Dingen als ' te lage verkoopprijs' gelden natuurlijk niet in het tweedehands circuit, dus daar heb je vrees ik geen houvast aan.

Maar in dit filmpje worden alle 'aandachtspunten' tussen een echte en een nepper goed uitgelegd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Let wel : er zijn natuurlijk meer neppers ' op de markt' , dus opletten blijft geboden. Ook de verpakking van neppers verschilt vaak van de - duurdere- originele, dus stel je ook op de hoogte van hoe die er uit zou moeten zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Goed filmpje ook.
De uiterlijke kenmerken zijn bijvoorbeeld een USB 3.0 connector bij een echte versus een USB 2.0 connector op een nep variant.
De echte heeft een fingerprint sensor de nep variant niet.
Kijk of Google Play Store nog geïnstalleerd staat dat duidt op een nep versie.
Check voor Samsung apps zoals S-Health, Chat On, Samsun Wallet, Side Sync, Samsung Content Viewer... dat duidt op een echt Samsung.
De apps en settings staan in het Chinees, dat duidt op een nep variant....
Voor meer info verwijs ik je naar de bron... veel plezier alvast met je aankoop!