Kan je doormiddel van een programma op je PDA de CPU snelheid verlagen?

Ik heb een bepaalde software geinstalleerd op mijn HTC Touch, dat beweert mijn proccessor snelheid te verlagen waarbij ik langer met 1 batterij accu kan.

Ik heb mijn twijfels namelijk:

1: zal ik het echt merken aan mijn batterij? 256 Mhz in plaats van 528 Mhz

2: Werkt het echt? of is het puur een neppe programma dat iets beweert te doen?

Graag zou ik het ook willen testen op een manier ( bij de systeem en dan apparaat info blijft altijd 528 Mhz staan, wat de makers van de programma ook hebben vermeld )

zie deze link voor de software:

http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-nueclockcontrol.html

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
Zie: http://tweakers.net/nieuws/59743/tools-maken-onderklokken-van-htc-smartphones-mogelijk.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf de HTC Touch (p3450) en heb hem met het programma 'Batterystatus' overclockt van 201Mhz, naar 299Mhz. Een aanzienlijk stuk sneller! Ik heb wel het idee dat mijn batterij daardoor sneller leeg is.

Als ik de CPU van mijn HTC Touch 'downclock' werken sommige programma's niet meer of starten zeer langzaam op.

Je zou door je telefoon te gebruiken (underclockt en gewoon) moeten testen na hoeveel tijd de batterij leeg is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier heb ik ook een mooi programmatje gevonden.