2 jaar geleden iphone 4s op marktplaats gekocht, na update wil hij een icloud wachtwoord. ik heb geen gegevens meer van oude eigenaar wat nu?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Het wachtwoord is voor je eigen cloud omgeving. Als je dat niet hebt, kun je het alsnog aanmaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee paulus, je moet het originele wachtwoord hebben om het uit te schakelen of om over te gaan naar een ander icloud account... ook 'find my iphone' krijg je niet uit zonder dat je het wachtwoord weet waarmee het aangezet is....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil het uitleggen hoe je dit kunt omzeilen, maar dat is in strijd met de regels op GV....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jammer! mijn zoon (13) had lang gespaard en kan er nu niets meer mee. gaat morgen maar even langs bij een repairshop, kijken of hij daar wat tips kan krijgen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste kun je een iPhone herstellen naar fabrieksinstellingen via iTunes; begin je met een lege iPhone qua instellingen, wachtwoorden etc. Iets dat je sowieso altijd moet doen als je een tweedehands Apple product koopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Gilles: Dat werkt niet, zo zou je heel makkelijk de anti-diefstal maatregelen kunnen omzeilen... icloud account gaat niet weg na een restore... ooit zelf eens geprobeerd? Na de restore komt het welkomscherm om je telefoon voor de 'eerste keer' in gebruik te nemen, en al snel volgt het verzoek van het icloud account....

Antwoorden (5)

Ik denk dat het beter is om al gegevens opnieuw in te stellen. Maar voor je dat doet zou ik even een backup maken zodat je al je gekochte apps enzo nog hebt.

Als je dat riskant vindt zou ik toch proberen om de verkoper op te zoeken op internet of zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat gaat niehiet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja inderdaad! Stank voor .... Je kan je gsm ook gewoon resetten, dan is alles weg, maar aangezien jij toch zo'n tophumeurtje hebt zal dat niets uitmaken? ;-)
Je gaat naar instellingen -> dan naar iCloud -> dan selecteer je het Apple-ID van de vorige eigenaar en dan druk je op -> log uit -> Dan log je in met je eigen gegevens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om uit te loggen heb je het password nodig....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om uit te loggen heb je totaal geen wachtwoord nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk effe hier Matthias..... Symptoms iOS 7 or later might ask for the password to your previous Apple ID when you sign out of iCloud on your iPhone, iPad, or iPod touch. http://support.apple.com/kb/ts5223
Het lijkt me inderdaad dat je NIET de gegevens van de vorige eigenaar gaat gebruiken.
Vooral niet als hij er een betaalmiddel aan gehangen heeft. Plus hij zal wel het account zelf willen blijven gebruiken. Maak een eigen account aan en gebruik die
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak eerst een backup alleen van je bestanden (apps, foto's etc) (door middel van iExplorer of iFunBox), als je een reservekopie van de telefoon in iTunes maakt worden de gegevens van de eigenaar meegekopieerd. Ik heb dit ook een aantal keren gehad, oude Apple ID's blijven hangen in de software. Na de backup herstel je de iPhone helemaal in iTunes, na dit proces selecteer je 'Configureer als nieuwe iPhone'. Synchroniseer dan alle data die je via iFunBox of iExplorer gekopieerd hebt naar de iPhone.

Toegevoegd na 18 minuten:
Bij het configureren als een nieuwe iPhone is er een nieuwe Apple ID instelbaar, althans zo heb ik mijn probleem gefixed...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
iCloud gebruikt dezelfde id als je apple-id...
Enkel het adres is gelinkt...het paswoord van dat account niet.
Het paswoord is dus niet noodzakelijk dat van de email account.
Je zal dus een nieuwe apple-id moeten aanmaken en die linken met je iPhone5s...
Er is geen mogelijkheid om je apps te migreren.
Indien je 4S reeds daarvoor gelinkt was met je vorige id en find my iPhone was ingeschakeld dan zit je idd met een serieus probleem...

In dat geval is de iPhone zelf gelinkt aan dat account en zal je hem dus NIET kunnen gebruiken