Krijgen telefoons die standaard geleverd worden met Android 4.4.2 de upgrade naar 4.4.3?

Ik heb momenteel een van de nieuwste toestellen van Samsung, de Galaxy Young 2. Deze komt standaard met Android 4.4.2 en heeft een 1 ghz processor en 512 mb geheugen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van de fabrikant. Er is GEEN universele regel die stelt dat ALLE telefoons met android versie x.y.z. (bijv. 4.3.0) een upgrade zullen krijgen naar versie x.y.a (4.3.1). of zelfs naar x.z.a (4.4.0). Frabrikanten moeten Google beloven om 18 maanden de telefoon van updates te voorzien indien mogelijk (vaak vergeten mensen het indien mogelijk aspect).

Voor de toptoestelen kan je er dan vaak vanuit gaan dat er een update komt. Voor de budget toestellen heb je vaak geen garantie. Echter, deze update naar 4.4.3. betreft slechts bugfixes, geen nieuwe functionaliteit. Grote kans dat als Samsung een update voor deze telefoon gaat uitrollen dat ze direct uitrollen naar versie 4.4.4, de meeste recente versie. Voor Samsung zou het niet moeilijk moeten zijn om een update naar 4.4.4. te regelen, want het vereist geen andere hardware specificaties. Echter, het betreft wel een lowrange toestel bij mijn weten, dus is er is een kans dat Samsung niet met een update zal komen, omdat ze dat niet de moeite waard vinden. Het blijft dus even afwachten!

Je kan eventueel wel kiezen voor een customrom (bijv. Cyanogenmod), die bieden vaak betere updates, maar je garantie vervalt dan vaak. Of een telefoon met een standaard android versie (bijv. Nexus 5) dan heb je zeker nog updates.