Camera HTC One M8 beter dan iPhone 4S?

Hallo.

Op het moment bezit ik een iPhone 4S, ben erg er tevreden over maar wilt graag weer android terug.
Nu viel mijn keuze op de HTC One M8 maar lees slechte dingen over de camera.

Over de camera van de 4s ben ik wel tevreden.

Is dit vergelijkbaar?
en hoe is het als je van een afstand een foto maakt en dan inzoomt? is dit dan scherp?

Gr.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit zijn de specificaties van de hoofdcamera volgens Tweakers
Iphone 4s - 8 Megapixel
HTC One (M8) - 4.6 Ultra-pixel

Nu is het lastig om deze op specificaties te vergelijken. Vooral omdat HTC met een nieuwe (marketing) term is gekomen genaamd Ultrapixel. Dit zijn grote megapixels, maar de resolutie van foto's zijn dus lager als die van de iphone. Wel maken telefoons met ultrapixels een stuk betere foto's in donkere omgevingen.

Zelf heb ik een HTC One (M7) en een iphone 4s(voor werk) en vind dat de HTC one een stuk mooiere foto's maakt als mijn 4s.

Ook de video's vind ik van stuk betere kwaliteit en de bijbehorende audio ook.