Wat moet ik doen met een nieuwe accu in mijn mobiel?

Ik heb binnenkort een nieuwe mobiel. Er zit een li-on accu in. Wat moet ik ermee doen? Eerst opladen of ontladen? Ik heb gezocht op het internet en ik kon geen goed, duidelijk antwoord vinden.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij li-ion accu's is dat allemaal niet zo belangrijk meer. Stop de nieuwe accu gewoon in je mobieltje en ga dat gebruiken. Als de accu (bijna) leeg blijkt te zijn kun je hem gewoon opladen.
Het enige dat echt slecht voor zo'n accu is, is hem helemaal leegtrekken. Maar meestal schakelt een mobieltje zichzelf uit vóór het zover is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jazeker!