waarom gaat mijn powerbank zo snel leeg?

Ik heb laatst bij miniinthebox een goedkope powerbank gekocht, ik heb hem al 2x gebruikt maar hij laad mijn telefoon (samsung galaxy s4 mini) maar 20 % verder op. Als ik mijn powerbank aan de lader doe is het lampje rood na ongeveer 2 uurtjes laden is die al blauw, als ik heb er dan afhaal en er mijn telefoon mee oplaad laad hij hem maar 20 % verder op en dan is de powerbank al leeg. Hoe kan dit? En wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik lees: Ik heb een goedkope oplossing gekocht op een rommeltjeswebsite en het werkt niet goed. Rara hoe kan dat? .
Ritsuka
9 jaar geleden
het is goedkoop Chinees spul

Antwoorden (2)

De capaciteit van je powerbank is niet groot genoeg om je telefoon volledig op te laden. Zeg even dat je telefoon batterij 2100 mAh is en je externe oplader maar 900 mAh.

Ook lijkt het erop dat je powerbank een erg goedkope versie is. Pas hiermee op, in het verleden zijn er al neppe powerbanks kapot gesprongen / gaan lekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor dit antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar hoe kan het dan dat mensen bij andere powerbanks er wel dagen mee kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat de accu in hun powerbank meer energie kan opslaan. Deze powerbanks zijn vaak ook duurder en groter in formaat. (Dus minder fijn om mee te nemen) Ook heb ik even de reviews gekeken op de website die het verkoopt en mensen zijn er zeer tevreden over. Dus het kan ook zijn dat de batterij die je hebt gekregen niet goed is, in dat geval raad ik je aan om de webshop te contacteren. Ik heb ook gezien dat de powerbank een uitgangsspanning heeft van 5 volt. Terwijl de gemiddelde telefoon batterij werkt op 3.7volt. Dus eigenlijk raad ik je aan de powerbank niet eens te gebruiken :-) Note: Deze batterij mag overigens niet volledig ontladen worden wanneer dat gebeurd kan hij kapot gaan.
De Chinese webwinkel MiniInTheBox verkoopt goedkope namaakproducten, dus waarschijnlijk is het niet erg goede kwaliteit. Ik wilde daar laatst ook iets bestellen maar ik begon het ook erg vreemd te vinden dat er een paar op een Samsung S3 en HTC One SV leken, de prijs van een Huawei-smartphone is 64,18 euro! (dat is erg vreemd voor een telefoon van 200 euro)