Waar staat MaH bij batterijen voor?

Ik wil een powerbank (externe batterij) voor me telefoon kopen maar ik zie dat er nogal best veel verschil is in hoeveel MaH ze hebben, het loopt op van zo'n 1800 MaH tot wel 10600 MaH. Waar staat dat eigenlijk voor en hoeveel MaH zou een goede powerbank moeten hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het staat voor milli ampère uur. De hoeveelheid energie die de accu kan leveren gedurende een bepaalde tijd. De accu van een gemiddelde smartfoon heeft een waarde van ongeveer 2100 mAh.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thx! :D

Andere antwoorden (1)

mAh staat voor milliampère-uur. Dat is een maat voor de capaciteit van de accu.

Toegevoegd na 12 minuten:
Op onderstaande site wordt nog het eea uitgelegd over welke powerbank te kiezen.
Hangt er dus vanaf hoe vaak je telefoon ermee wilt kunnen opladen, bijvoorbeeld bij lange reizen, en of je er andere apparaten mee oplaadt. Dan hoe meer capaciteit hoe beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thx!