mijn telefoon geeft steeds aan dat er onvoldoende ruimte is terwijl er een SD kaart inzit, hoe kan ik dit oplossen?

Het eerste jaar kon ik nog veel apps installeren, maar nu kan ik niet eens meer een app van een paar MB installeren. Ik heb een SD kaart waar genoeg ruimte opzit en in mijn interne geheugen zit nog ongeveer 200 MB. Hoe kan ik dit oplossen? Ook heb ik een app geïnstalleerd die apps kan verplaatsen naar de SD, alleen dan moet je je mobiel rooten. Is dat veilig en kan dat slecht zijn voor je mobiel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (5)

Ik weet niet als het slecht is maar ik verwijder altijd foto's en filmpjes dat helpt veel. Ik weet niet als je een Samsung mobiel hebt maar anders verwijder ik ook vaak mijn geheugen dan gaat niet al je spullen weg die op je mobiel staan maar ik heb wel dat je mobiel er leger door word.
Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
probeer eerst do volgende dingen:

1. Kijk wat je op je sd-kaart kan verplaatsen (foto's en video's komen vaak automatisch op je sd-kaart).
2. wis data van sommige apps. Apps als twitter en chrome slaan veel op. het moet makkelijker zijn omdat je het dan niet nog een keer hoeft te downloaden maar voor mensen met een mobiel met een laag intern geheugen is het best onhadig.
Ga naar apps en druk op de app en druk druk op de knop verwijder geheugen.
3. als dit allemaal niet lukt moet je je telefoon rooten. Zoek op google XDA-developer en zij willen jou wel verder helpen met rooten van je telefoon (gratis, veilig maar je moet engels kunnen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou heel goed te maken kunnen hebben met het maximaal aantal bestanden wat het bestandssyteem toestaat. Ook al zie je dat er nog veel ruimte over is, als het maximum bereikt is dan kun je er niets meer bij zetten.
Is het bestandssysteem FAT kijk dan eens naar http://superuser.com/questions/83487/maximum-number-of-files-in-a-fat-system
Bij NTFS kijk dan eens hier naar http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS

De kans dat jou SD-kaart FAT gebruikt is waarschijnlijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem, ik heb nu clean master geinstalleerd en die verwijderd alle overbodige bestanden en het probleem is opgelost.
9 jaar geleden
Instellingen > Geheugen > Standaard opslaglocatie > SD-kaart

Zo heb ik het ingesteld op mijn Android-telefoon van Huawei.
Rooten kan onveilig zijn en je garantie verloopt dan, de gevaren zijn bijvoorbeeld dat je camera het niet meer doet of dat je een inactief paars scherm krijgt.