Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met Android mobiel datagebruik voor bepaalde apps blokkeren?

Ik werd vandaag na mijn busreis weer verrast met flink wat verbruikte mobiele data. Ik maak in de bus gebruik van wifi en kijk dan regelmatig naar YouTube of andere filmpjes. Soms blijkt de wifi even weg te vallen en schakelt m'n telefoon ongemerkt over op 3g. Ik kan nergens in Android en optie vinden om voor bepaalde apps in te stellen dat gebruik van mobiele data geblokkeerd kan worden. Bestaat deze instelling wel? Ik heb een Sony Xperia 2 met Android 4.4.2

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zet gewoon 3g helemaal uit, dan heb je dat probleem niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
Scheelt ook flink in de batterij, als je telefoon niet continu updates wilt halen.
Als er iets dringend is, bellen mensen wel. Die appjes en updates van facebook zijn er over een uurtje ook nog wel.
Mensen weten dat ik alleen internet heb via wifi en dat het soms even kan duren voordat ik reageer op een appje

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hoi,

Ik weet niet of je dit op je toestel zelf kan instellen, maar er zijn wel firewall apps zoals lostnet, waarmee je dit kunt instellen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lostnet.fw.free

mvg

RJ
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het buitenland altijd Romaing uitzetten. Dan maak je kosten voor dataverbruik.

Toegevoegd na 52 seconden:
Tikfoutje : Roaming
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij instellingen op je toestel kun je los van elkaar mob.data en Wi-Fi aan en uitzetten. Zet min.data dus uit en Wi-Fi aan als je wifi toegang hebt ( in de bus) laat in het buitenland MOB. Data uit, anders wordt het duur. Zet bovendien automatisch updaten uit. Kijk of jouw provider goedkopere buitenland opties heeft. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding