Waarom heeft mijn mobiel geen internet via wifi?

Hallo, ik heb sinds een paar dagen ineens een probleem met mijn wifi op mijn mobiel (HTC One M7). Wanneer ik op mijn wifi zit, of welk wifi netwerk dan ook, laadt niks meer. Alleen het pijltje omhoog (upload) brandt dan. Het pijltje omlaag (download) brandt niet.
Hier is een afbeelding van wat ik bedoel: http://i.imgur.com/XS3DT6u.jpg

Ik heb wel gewoon internet op mijn laptop en tablet via hetzelfde wifi netwerk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is je WLAN niet toevallig extra beveiligd, bijvoorbeeld met een filter op MAC-adres? Heb je de goede beveiligingsmethode gekozen in de configuratie van je netwerk? Heb je al geprobeerd om het WLAN in kwestie te "vergeten", opnieuw te scannen en opnieuw in te loggen? Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb al opnieuw verbinding gemaakt etc etc. Ik heb hetzelfde probleem op ieder draadloos netwerk dat ik heb geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Normaal gesproken worden de netwerk instellingen doorgegeven door het netwerk waarmee je verbinding maakt. Als deze instellingen handmatig zijn ingesteld op de telefoon dan kan dat voor conflicten zorgen. Controleer of je dit hebt ingesteld in de netwerk instellingen van je telefoon meestal gaat het om een vast op adres. Als dit is ingesteld, probeer het dan eens te verwijderen zodat je telefoon deze instellingen dynamisch ophaalt bij het netwerk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vast op adres = vast ip adres
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mocht dat niet werken dan kan je kijken of er een firmware update beschikbaar is voor de telefoon. Als zelfs dat niet werkt denk ik dat de enigste mogelijkheid is om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Antwoorden (1)

Reset je router eens. Dat schijnt bij veel M7 problemen een oplossing te kunnen zijn.